Vždy končit klik se 100% infrabody

infra

Infrabody se dají brát v labu, ale toho se snažíme pokud možno vyvarovat a děláme to jedině za velmi specifických podmínek, na které bych vás vždy upozornil.

Nejlepší je infrabody vyrábět pomocí zedníků. Ti spotřebovávají kamení a z něj vytváří tyto infrastrukturní bodíky. Infrabody jsou jednou z nejdůležitějších komodit v RD. Na rozdíl od zásob nejdou zničit magií (jedině rasovým bonusem nebo sekundární vlastností vojevůdce magie času, s tou se často nesetkáte, nebo nejdražší samostatnou zlodějskou akcí sabotáž obranného systému – oboje je poměrné vzácné) a používají se, jak už název napovídá ke stavění infrabudov, které jsou naprosto zásadní pro chod vašeho gubernátu.

Jediná rasa, která není na infrabudovách tolik závislá, je člověk. Všechny ostatní rasy se musí vždy snažit dokončit klik se 100% zastavěností. Proto jsou infrabody tolik důležité, a proto je nesmíte podceňovat a během příprav udržovat 100% hladinu. Ve válce je potom začneme spotřebovávat a nutnou hladinu snížíme na 50% a později i na 30% až se dostaneme na hladinu 10%:), o tom ale více až při válečných pokynech.

Infrabody a zásoby nad 100% vám o přepočtu propadnou a nemáte z nich žádný užitek, pouze se při kliku připravíte o kapacity na jejich výrobu.


moderniweb.com © 2015

Zásoby se nedrží v penězích, ale v surovinách

Zásoby

Zásoby vždy držíme na 100%. Možná jste si všimli, že při prodeji surovin vám limit zásob vždy vyskočí. Je to tím, že vaše země může v závislosti na rozloze, ekonomických oborovkách a generálech obchodnících uskladnit určitý počet peněz, pro tento účel se držené suroviny přepočítávají podle jejich základní ceny a nikoli podle ceny na trhu, která je prakticky pokaždé vyšší.

Jaké suroviny máte držet? Já rád chodím do války s přibližně 100-110 kameny na akr a zbytek mám uložený ve zbraních. Kamení z vlastních zásob spotřebovávám pomocí zedníků na přestavbu gubernátu - je to levnější než ho nakupovat z tržiště za peníze. Z výše zmíněného důvodu, kdy vámi držené kamení se počítá do zásob se základní cenou a ne na cenou na trhu + ušetříte daň.

Když stavím Palác změn a měním rasu, pak mi to hezky vyjde, když ho nestavím, přebytky kamení pak mohu v den války prodat za hotovost, využitelnou na platy, zbrojení vojáků a budování infrabudov. Zbraně jsou logické, za zbraně se zbrojí vojáci.

Zlodějům se také hodí kamení na přestavby a zbytek surovin mohou mít uložen v nejvýhodnější surovině - mana ukládat nejde, jídlo za moc nestojí, takže to beztak bývá většinou mezi kamením a zbraněmi, případně mixem těch dvou. Pro mágy platí víceméně to samé.


moderniweb.com © 2015

Zvyšujeme % domečků

Domečky

Začneme ubouráváním cechů, (manufaktury snad nikdo nemá?, jestli jo, okamžitě dolů a stavíme místo nich domy), vojáci navíc staví výrobny strojů.

Mágové domečky zvyšovat nemusí.

Zloději se zkusí dostat co nejvýš, stropem je 80%. V infrabudovách vám zůstane 80% domečků a pouze nutné dílny pro pracovníky, pár škol a zbytek v univerzitách.

Vojáci budou postupovat stejně jako zloději, ale stropem pro ně je 70% s tím, že oněch rozdílových přibližně 10% dají do výroben strojů. Infrabudovy u vojáků budou tedy: 70% domečků, 10% výroben strojů, nutné dílny, pár škol, zbytek v univerzitách.


moderniweb.com © 2015

Vojáci pracují na výrobě strojů

Stroje

Nutné minimum je trojnásobek rozlohy, lepší je pětinásobek. Stroje se drží pomocí hoplítů, u kterých v záložce armáda v levém dolním rohu vypneme přelejvání. Jeden hoplíta udrží dva stroje.

Při vyrábění strojů je zbytečné nahazovat dopředu plácnu například 100k hoplítů, kteří udrží 200k strojů, když ve skutečnosti máme strojů jenom plácnu například 110k.

Držte stroje efektivně a nebuďte líní hoplíty každý tah přihazovat. Útočníci jedou stroje jako ďasi, elfové tak napůl a enti vůbec. Jinou armádu než hoplíty ke strojům zatím nevytvářejte.


moderniweb.com © 2015

Shrnutí přípravného kliku

Děláme si v zásadě takovou přípravu k přípravě. Představuje ideální šanci si těsně před válkou něco dofarmit. Jinak zvyšujeme % domečků ubouráváním ekonomických staveb a vojáci pracují na výrobě strojů.

První den války se sice snažíme zbrojit co nejvíce E2, ale to se nemusí vždy úplně povést, a potom se hodí stroje. Navíc je vyrábíme do zásoby na další dny, abychom si aspoň trochu ulehčili válečný klik. Bonusový úkol v této fázi zní, přestavit oborovky.

Připravené gubernáty se 100% zásob by to měly zvládnout levou zadní. Gubernáty bez zásob ekonomické oborovky využijí celý tento a i část příštího kliku.

Jaké oborovky? Zloděj 2 ekonomické a 2 zlodějské, vojáci 3 armádní. Vyskytuje-li se mezi vámi voják plánující ve válce měnění rolí, voják/zloděj nebo voják/mág, tak si pak postaví příslušné oborovky - 2 armádní a 2 zlodějské, nebo 2 armádní a 2 magické. Mágové stavějí 3 magické.

Oborovky

moderniweb.com © 2015
reddragon.cz