Vaším cílem v akademii by mělo být se naučit nejen klikat, ale obecně se připravit na fungování v rámci obyčejné aliance. A přesně tímhle stylem to zde povedu. Budete dostávat rozkazy obdobné těm v normálních aliancích, snažte se je plnit a vůbec o nich nediskutujte.
Snažte si zařídit, aby váš gub nezůstal nekliknutý, pokud vám ve hře zabrání přemíra povinností, napište to na fórum a dohodněte si s někým, že za vás zaskočí. Nepočítejte ale s tím, že to bude někdo z vedení. Máme toho dost už tak : ) Dotazy vítáme, ale než nějaký položíte, podívejte se do manuálu.
Nepochopíte-li to z něj, ocitujte příslušnou pasáž a budiž vám osvětlena. Nebude-li informace v manuálu, dostanete vyčerpávající odpověď. Naučte se ale hledat informace na vlastní pěst. Nejen na RD to patří k užitečným vlastnostem.
Pro VŠECHNY je nejdůležitější stavebnictví. V rané fázi věku byste do něj měli investovat cca polovinu svých výzkumných bodů. Poté už se lišíte podle zaměření.
Vojáci budou dávat čtvrtinu svých bodů do armády, zbytek rozdělí mezi architekturu a stroje. Zloději se stroji nemusí zaobírat, mohou trochu přitlačit stavebnictví, jinak zbytek rozdělují mezi architekturu a verbování.
Mágové si nechají tak desetinu bodů pro specky, zbytek dávají do čarování.
Samozřejmě záleží i na konkrétní rase a na konkrétní roli, kterou s ní chcete zastávat. To doladíme individuálně.
Dám malé vysvětlení jak fungují. Neberu teď v potaz vojevůdce, ti jsou samostatná kapitola.
Takže, sekundárky generálovrah, poranění generála, léčitelství a drakobijectví fungují jen při úspěšné vojenské obraně a pouze ta nejvyšší, takže je zhola zbytečné mít třeba 2x generálovraha, takže je dáme po jednom k nějakému generálovi.
Sekundárka maskování a špionáž se dávají buď zlodějským nebo magickým generálům a fungují při úspěšné zlodějské nebo magické obraně (podle toho u jakého generála je). Pro zloděje a mágy je nutnost mít u jednoho generála tuto sekundárku, může být i u více, jelikož se sčítají.
Poslední sekundárka je bílá magie, tou většinou vyplňuji ty generály, kteří už nemohou dostat jinou sekundárku. U vojáků je nezbytné mít alespoň jednoho gena s touto sekundárkou a u zlodějů se také neztratí.
Sekundárky pro vojevůdce si většinou určují vojevůdce (aliance, ne ten generál), co jaká dělá si můžete přečíst v návodu. Preferuji sabotáž, krvelačnost a sodomii a generálovražednictví ostatní mi připadají poměrně bezvýznamné (především léčitelství).
Vybrat dobře lab je druhá klíčová věc ve válce. V podstatě je to jednoduché, když si přečtete jak funguje vybírání surovin. Ale raději to napíšu.
V 99% případů bereme v labu suroviny, příležitostí, kdy bereme infra nedej bože draky je jak šafránu.
Suroviny fungují na základě toho kolik máte lidí ve VÝDĚLEČNÝCH profesích (farmáři, kameníci, zbrojaři, druidi). To znamená, že když jdeme v 5. tahu do labu, tak máme všechny negativky (kromě slabosti) odkouzlené.
Než do toho labu jdeme, tak musíme nacpat co nejvíce lidí do výdělečných profesí. Základ úspěchu je na to mít místo a to jest mít dobrou záchranku.
Vojáci , kteří drží hoplity kvůli strojům i při rozkliku a vydělávají přes zbraně, tak ve 4. tahu vypnou automatický prodej zbraní. V 5. tahu ti samý vojáci shodí hoplity a dají je do výdělečné profese. Hned jak lab vyberou, tak opět naverbují hoplity na udržování strojů.
Všichni (vojáci, zloději i mágové) zakouzlí štěstí alespoň na 45% a shodí mágy (už máme odkouzleno a případně na sobě zakouzlenou podporu jestli byla slabá) a dají je do výdělečné profese.
Vědců drží jen tolik, aby nám nepadala věda u profesí. To jest odhadem ½ rozlohy bubernátu.
Nechávám si jen obchodníky (to je taky nevýdělečná profese). Jestli máte už v této fázi zedníky, tak se musíte rozmyslet zda je lepší je nechat, nebo taky shodit a pak zase zaškolit. A šup do labu pro suroviny.
Upozorňuji, že alchymisti NEjsou výdělečná profese. Proto třeba hobity klikám spíše přes farmáře a to právě kvůli labu.